.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راهزنان اینترنتی همچنان در کمین افراد
رئیس پلیس فتا مازندران در خصوص پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی هشدار داد.

به گزارش شمال نیوز، سرهنگ خورشاد گفت: کلاهبرداران سایبری این روز‌ها پیام‌هایی تحت عنوان سامانه ثنا برای تلفن همراه برخی از شهروندان ارسال کرده که در آن از طریق لینکی آنها را ترغیب به مشاهده لینک ابلاغیه یا شکواییه می‌کند.

متاسفانه در چند روز اخیر شاهد پرونده‌های زیادی با موضوع کلاهبرداری از طریق اتصال افراد به لینک‌های آلوده و جعلی بوده ایم که این موضوع هم اکنون یکی از دغدغه‌های اصلی کارشناسان پلیس فتا در سراسر کشور است.

او می‌گوید: هنگام ورود شهروندان به لینک  جعلی به آنها پیشنهاد می‌شود آن برنامه را که در واقع یک بدافزار است را روی گوشی خود نصب کنند.

به گفته سرهنگ خورشاد پس از نصب بدافزار توسط شهروندان کنترل پیامک تلفن همراه افراد در اختیار فرد کلاهبردار قرار می‌گیرد و متاسفانه سرقت اطلاعات حساب بانکی و برداشت وجه از حساب آنها رخ می‌دهد.

او می‌گوید: سرشماره پیامکی هر سازمان و نهادی هرکز با شماره سیم کارت شخصی و یا به صورت عددی نیست بلکه به نام همان سازمان و نهاد به صورت زبان لاتین است.

در آدرس اینترنتی تمام رده‌های حاکمیتی کشور بدون استثنا از دامنه IR استفاده می‌شود در حالی که لینک‌های آلوده و مخرب اینگونه نیستند.

پیامک‌های ارسالی از سوی سازمان‌ها فاقد هر گونه لینک هستند و همچنین برای مشاهده ابلاغیه قضایی نیازی به واریز وجه از سوی شهروندان نیست.

به گفته سرهنگ خورشاد شهروندان در صورت مشاهده اینگونه پیامک‌ها بدون نگرانی و دلهره محتوای ان پیام را فراموش کنند و جهت اطمینان از موضوع به سایت اصلی و تخصصی ان سازمان مراجعه کنند.

سایت ثنا تنها سامانه رسمی قوه قضاییه برای ارسال ابلاغیه‌های الکترونیکی است، به همین جهت نیز پیامک‌های اصلی این سامانه فاقد لینک بوده و به هیچ عنوان با شماره سیم کارت شخصی و یا در شبکه‌های اجتماعی برای افراد ارسال نمی‌شود.

سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.